November 03, 2016

Chauvinistic or not, every single French person or Francophile will start to miss French food at some point. They cherish their cheeses and their mandatory glasses of rosé for apéro.  A French foodie is pained to find the price of their favorite Brie jacked up in foreign supermarkets or an indelible part of their afternoon goûter woefully absent in their new land. For those missing home or just perhaps their favorite cuisine, there are many French food havens in Berlin despite its penchant for currywurst and all things potato. Indulge the nostalgia at one of these Francophile gems. Bon appétit!

Maître Philippe & Filles

For the Best Beurre Salé

Every truly French person will probably have eaten salted butter spread on a slice of crunchy baguette at some point in their lives.  And it is in remembering this moment that they miss France so much. If you’re homesick for this heavenly treat, then you should head to Maître Philippe & Filles and try out their ladle-molded salted butter, coming directly from Normandy. Their salted butter will make you feel transported back to France.

Bleiben sie immer informiert

Versandinfos

Wir liefern ausschließlich innerhalb Deutschlands.

Der Versand erfolgt standardmäßig per DHL oder UPS
Bruchsichere Verpackung ist teuer, aber das übernehmen wir. Unsere Preise enthalten keine versteckten Kosten: Sie zahlen nur für Ihren Einkauf zuzüglich der verminderten Frachtkosten. Die Frachtkosten werden am Ende des Einkaufs automatisch berechnet.

Ab 60 € Einkaufswert liefern wir frei Haus innerhalb Deutschlands.
Bei einer Bestellung unter 60 € berechnen wir 5,95 € Versandkosten.

Relaunch

★ Bewertungen

Was die Kunden von uns denken.

2663 reviews
(2456)
(138)
(34)
(15)
(20)
Schöner Wein

Schöner Wein mit guter Länge und vollen Fruchtaromen, nicht zu wuchtig, eher elegant. Der Nachhall könnte etwas länger ausfallen.

Super, alles bestens!

Super Knoblauch, immer wieder gerne!

alles prima geklappt und Produkte schon verzehrt.

Frühstücksfreuden

Eine Konfitüre wie sie sein muss! Nicht zu süß, nicht zu bitter, einfach sehr fruchtig und lecker. Darauf kann man sich morgens freuen!

P
Vieux Marc de Champagne "Derriere les Murs"
P.B.
Super Service